اگر شما از Facebook Messenger برای درگیر کردن مشتری و آینده نگری استفاده نمی کنید ، گم نمی شوید. دو سوم مصرف کنندگان ترجیح می دهند از برنامه های پیام رسانی برای ارتباط با مارک ها استفاده کنید.
با توجه به اینکه فیس بوک تقریباً داشت 2.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه
در Q4 6825 ، Facebook Messenger مکانی است که اگر می خواهید تجارت خود را متمایز کنید و رشد دهید.
این شماره ها را در نظر بگیرید:
- که در 6825، وجود داشت 83 میلیون مشاغل (با حضور در فیس بوک.)
- طبق بررسی اخیر ، 90 ٪ از مشاغل کوچک و متوسط متعلق به زن از Facebook Messenger برای جذب مشتری استفاده می کنند.
- اما در کل ، فقط 39)٪ از مشاغل از Facebook Messenger استفاده می کنند .
بعضی از مارک ها از Facebook Messenger برای وفاداری و فروش استفاده می کنند. اما میلیون ها نفر دیگر نیستند اگر می خواهید مارک خود را از هم جدا کنید ، این یک فرصت عالی است.
در این پست ، ما توضیح خواهیم داد که چگونه فیسبوک مسنجر می تواند به نفع تجارت شما باشد – و قوانین آداب و معاشرت برای این کانال مهم.
جایزه: بارگیری یک راهنمای رایگان که به شما یاد می دهد چگونه با استفاده از Hootsuite.
چرا از فیس بوک استفاده می کنیم مسنجر برای تجارت؟
کاربران می بینند Facebook Messenger به عنوان یک خط مستقیم و مستقیم به قلب یک تجارت. همچنین این یک راه عالی برای دریافت یک پاسخ سریع و شخصی است. در این تنظیم ، تجارت شما می تواند به خوبی در خدمت مردم باشد ، روابط برقرار کند ، معاملات کامل را انجام دهد و زمینه فروش آینده را تعیین کند.
با فیس بوک مسنجر ، شما نه تنها می توانید از طریق پیام رسانی شخصی مصرف کنندگان را درگیر کنید ، بلکه تبلیغاتی را خریداری می کنید تا مصرف کنندگان را جذب کنید یا افرادی را که قبلاً با شما تماس گرفته اند ، مجدداً جلب کنید. در حال حاضر ، دو نوع
تبلیغات پیام رسان فیس بوک :
تبلیغات کلیک به پیام رسان
– فراخوانی برای اقدام در صفحه فیس بوک مارک ظاهر می شود. وقتی کاربران روی مسنجر کلیک می کنند ، یک شروع کننده مکالمه ظاهر می شود. این معمولاً حاوی پیشنهادی است که کاربر را ترغیب به انجام یک مرحله بعدی می کند.
- پیام حمایت شده – یک پیام حمایت شده در صندوق ورودی مسنجر کاربرانی که با آنها تعامل داشته اند ظاهر می شود صفحه فیس بوک مارک این تبلیغات می توانند اشکال مختلفی داشته باشند (به ( ما مراجعه کنید
) راهنمای کامل تبلیغات در فیس بوک ).
با استفاده بیشتر از مسنجر فیس بوک از طریق تبلیغات عالی و مشتری خدمات ، شما یک انجمن برند وفادار ایجاد خواهید کرد که پذیرای پیشنهادات شما باشد و تمایل بیشتری برای خرج کردن آن داشته باشید.
31 اشتباهات قوانین و مقررات برای جلوگیری از در فیس بوک مسنجر
در فیس بوک مسنجر ، شما دیگر شانس دوم برای برداشت اول نخواهید داشت. برای به دست آوردن اعتماد مشتری ، باید صداقت ، مراقبت و احترام خود را نشان دهید. برای مبتدیان ، می خواهید از این موارد جلوگیری کنید 0008 اشتباهات قوانین و مقررات.
1. عدم سلام و پاسخ خودکار
اگر کسی پیامی برای شما ارسال می کند ، با سکوت به آنها سلام نکنید. متن دوستانه باید به محض باز شدن متن پیام ظاهر شود. از پاسخ های فوری برای تأیید دریافت پیام استفاده کنید ، بگویید “متشکرم” و انتظارات را در مورد اینکه چه زود یک شخص زنده می تواند پاسخ دهد ، تعیین کنید.
می توانید سلام خود را با ذکر نام کاربر شخصی سازی کنید. همچنین می توانید اطلاعات مخاطب را تهیه کنید تا کاربر بتواند به شما در کانال دیگری برسد.
برای راهنمای گام به گام برای ایجاد پاسخهای فوری ، ما را بخوانید فیس بوک مسنجر راهنمای کامل برای تجارت .
منبع: Facebook برای توسعه دهندگان
2. طولانی شدن زمان برای پاسخ دادن (یا اصلاً جواب ندادن)
داشتن یک سؤال یا درخواست بدون پاسخ توسط یک تجارت ، ناامید کننده است. و برای بسیاری از مصرف کنندگان ، این یک معامله گر است.
شما باید یک بار سریع اقدام به کار کنید تا کاربر یک پیام ارسال کند و یک پاسخ فوری دریافت کند.
نکته ای که باید در خاطر داشته باشید: به محض اینکه پیامی را در Facebook Messenger باز کنید ، فرستنده می تواند مشاهده کند که مشاهده شده است. تا زمانی که آماده پاسخگویی نیستید پیام باز نکنید ، اما حتماً طی چند ساعت این کار را انجام دهید.
مشاغلی که میزان پاسخ دهی فوق را دارند 107٪ و زمان پاسخگویی تحت 15 دقیقه ها می توانند یک “خیلی نشانگر پاسخگو این یک راه عالی برای نشان دادن نام تجاری شما مراقبت و مشتری محور است.
برای به دست آوردن نشان ، با دنبال کردن این موارد شیوه های توصیه شده توسط فیس بوک .
اگر کسی در دسترس نیست که بلافاصله پاسخ دهد ، برنامه برنامه ریزی کنید پیام خودکار دور برای مدت زمانی مسنجر فیس بوک شما برای تجارت بسته خواهد شد.
(یا می توانید از استفاده کنید
صندوق ورودی Hootsuite برای اختصاص پیام به هم تیمی که در دسترس است. فیلم زیر نحوه استفاده شما را نشان می دهد.)
3. عدم ارائه زمینه
ارسال پاسخ به موقع بسیار مهم است ، اما همچنین مهم است که پیامهای شما منعکس شوند:
چه چیزی باعث شده تا کاربر با شما تماس بگیرد
- آیا آنها با صفحه برند تعامل داشته اند یا قبلاً خریداری کرده اند
- آیا پیام کاربر مربوط به مبادله اولیه است
هر پیام که فاقد زمینه باشد ممکن است به نظر ناشنوا باشد. همچنین می تواند اصطکاک غیر ضروری را برای کسی که سعی در کمک به شما دارد یا خرید را تکمیل کند ایجاد کند.
با
صندوق ورودی Hootsuite ، هر پیام جدید در یک موضوع خاص کاربر ظاهر می شود. در آنجا می توانید فعالیت گذشته را مشاهده کرده و آن را در پیام های آینده ارجاع دهید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید بر روی نام کاربر در بالای موضوع کلیک کنید. با یک برنامه سازمانی ، یادداشتهایی را که در شش ماه گذشته به مکالمات مسنجر و فیس بوک اضافه کرده اید ، مشاهده خواهید کرد.
4. با استفاده از ساركسم یا طنز
استفاده از طعنه و طنز در رسانه های اجتماعی می تواند خطرناک باشد. چند بار دیده اید که مردم با تعبیر زبان به گونه ای اشتباه تفسیر می کنند و مرتکب تخلف می شوند؟
اگر شما به صورت مستقیم و مستقیمی در حال برقراری ارتباط نیستید ، ممکن است هرگز بدانید که تجارت کسی را از دست داده اید (یا هیچ امیدی به بدست آوردن آن ندارید).
آیا مارک های edgier می توانند با کمی نگرش فاصله بگیرند؟ در Facebook Messenger نیست. اگر کسی با یک سؤال یا پیشنهادی در حال یافتن است ، یک اظهار نظر جالب توجه نشان می دهد که شما شخص یا نگرانی های آنها را جدی نگرفته اید.
5. پیام های مکرر
در تاریخ 4 مارس ، فیس بوک ( خود را تغییر داد – خط مشی پاسخ ساعت . اکنون مشاغل دارای 39 ساعت ها برای ارسال پیام (توسط انسان یا ربات) در پاسخ به اقدامات کاربر خاص ، بدون هیچ گونه پاسخ اضافی مجاز بعد از آن.
اقدامات کاربر که شروع می کنند 15 – شمارش معکوس ساعت شامل:
ارسال پیام به صفحه مارک
- کلیک کردن روی دکمه تماس به عمل در یک مکالمه مسنجر
- کلیک کردن روی تبلیغ کلیک کنید به مسنجر و شروع مکالمه
- شروع مکالمه با صفحه برند از طریق افزونه
- واکنش به پیام
اما مهم نیست که چگونه یا چرا یک کاربر به شما دسترسی پیدا کرده است ، این یک دعوت برای جاری شدن صندوق ورودی آنها نیست. پاسخ (های) خود را محدود کنید ، و اطمینان حاصل کنید که آنها به پیام اولیه مربوط هستند.
بعد از اولیه 15 – دوره زمانی ، شما می توانید با استفاده از برچسب های پیام ساده . شما همچنین می توانید پیام های حمایت مالی برای جذب مجدد مشتریان و چشم اندازها.
به روزرسانی های وضعیت سفارش همیشه قدردانی می شوند. فروش فلاش گاه به گاه نیز اتفاق می افتد. اما افراد پیشنهادی را مستغلات نکنید. بیش از حد بسیاری از اعلان های پیام رسان فیس بوک سریعاً ارزش نام تجاری را می خورند.
6. ارسال پیامهای شکننده و پر از خطا
هیچ چیز مانند یک پیام مکتوب ضعیف “عدم اطمینان” نمی گوید. دوستان ممکن است خطاهای گرامر ، نگارشی و غلط املایی را ببخشند ، اما مشتریان و چشم اندازها شما را از بین نمی برند.
قبل از ضربه زدن به “ارسال” ، یک دقیقه به بروید چک کردن تایپ ها ، کلمات گمشده ، نقطه گذاری اشتباه و غیره ، و غیره را محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام پایه های پاسخ خود را پوشش داده اید. شخص در پایان دریافت از این تلاش قدردانی خواهد کرد.
7. نوشتن پاراگراف های طولانی
آخرین باری که یک جواب ساده را جستجو کردید فکر کنید اما در عوض با یک دیوار عظیم متن روبرو شدید. شما باید برای پیدا کردن آنچه مورد نیاز بود از طریق آن شانه بزنید. ناامید کننده ، درست است؟
آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به مشتریان و چشم اندازهای مشابه خود تجربه دهید.
منبع: Facebook for business
پیام های خود را بر روی نقطه نگه دارید و به راحتی با هضم کردن آنها به دو یا سه جمله کوتاه می توانید هضم کنید. اگر سوال یا مشکل کاربر پیچیده تر است ، ممکن است بخواهید مکالمه را در کانال دیگری (تلفن ، ایمیل یا گفتگوی زنده) ادامه دهید.
8. اجازه دهید رباتها تمام کارها را انجام دهند
آ Facebook bot Messenger می تواند یک ابزار تجاری عالی باشد. اما بیشتر 6 میلیون تبلیغ کننده فیس بوک از این فرصت استفاده نمی کنند. امروز فقط ، 08 رباتهای فعال مسنجر.
ربات ها می توانند پیام های کاربران را تأیید کنند ، ورودی جمع کنند و به سوالات اساسی پاسخ دهند. آنها همچنین می توانند کارهای ساده ای را انجام دهند – همه چیز از بررسی وضعیت پرواز تا توصیه محصولات.
شما می توانید استفاده کنید پاسخ سریع ، به عنوان مثال ، برای ترجیحات محصول کاربر یا اطلاعات تماس بخواهید. هنگامی که کاربر اطلاعات درخواست شده را ارائه داد ، آن اقدام باعث ارسال پیام جدید می شود و درخواست سریع پاسخ ناپدید می شود.
منبع: Facebook برای توسعه دهندگان
پاسخ های سریع لباس های ساحل در عمل:
منبع: فیس بوک برای توسعه دهندگان
خیلی اعتماد نکنید به ربات ها ، یا شما مشتریانی را که ترجیح می دهند با افراد واقعی برخورد کنند ، تحریک می کنید. اگر یک سؤال یا مشکلی برای پرداختن به رباتها بسیار پیچیده است ، آنها باید “بایستند” که بایستند. اگر یک شخص زنده برای اتصال در دسترس نیست ، کاربران را به کانال دیگری هدایت کنید تا بتوانند کمک مورد نیاز خود را بدست آورند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد ربات های Facebook و نحوه استفاده مارک های پیشرو از آنها ، ما را بررسی کنید 371525583593535 راهنمای کامل برای استفاده از ربات های Facebook Messenger برای تجارت .
9. ارسال پیام به شخص ثالث
مردم به جای ارسال در صفحه فیس بوک مارک ، از پیام رسان فیس بوک استفاده می کنند ، زیرا این سیستم عامل خصوصی است. ارسال پیام های کاربر به شخص ثالث ، نقض اعتماد محسوب می شود.
اگر برای تشدید مسئله خدمات مشتری نیاز به یک شخص ثالث دارید ، به عنوان مثال ، برای ارسال موضوع پیام باید مجوز صریح بخواهید. در غیر این صورت ، شماره تلفن و / یا آدرس ایمیلی را که مشتری می تواند برای ارتباط مستقیم با شخص ثالث استفاده کند ، تهیه کنید.
29. خداحافظی نکردن
اگر تصور می کنید مکالمه مسنجر فیس بوک به پایان رسیده است و بدون خداحافظی سکوت می کنید ، می توانید مصرف کننده را احساس بی توجهی یا گرسنگی کنید. این ظاهر خوبی برای برند شما یا حرکت هوشمندانه برای تجارت شما نخواهد بود.
بستن هر مبادله مهم است. همیشه با نسخه دیگری از “آیا چیز دیگری وجود دارد که امروز بتوانم به شما کمک کنم؟” شما هرگز نمی دانید چه فرصت های وفاداری یا رانندگی بیشتری در انتظار است.
از صندوق ورودی Hootsuite استفاده کنید تا با مشتریان خود درگیر شوید و به پیام های همه کانالهای اجتماعی خود در یک مکان پاسخ دهید. . شما می توانید متن کامل مربوط به هر پیام را بدست آورید ، بنابراین می توانید به صورت کارآمد پاسخ دهید و بر تقویت روابط خود با مشتریان متمرکز شوید.
شروع به کار کنید
(*********************** (***********************