حفظ مشتری در مقابل وفاداری مشتری: تفاوت چیست؟

موفق ترین صاحبان مشاغل از هر منبعی برای نگهداری و توسعه کتاب تجارت خود استفاده می کنند. مشتریان وفادار احتمالاً با ارزش ترین منبع شما هستند ، اما تنها درصورتی که بتوانید آنها را فعال کنید.

تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری چیست؟

تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری بیش از تفاوت در واژگان است. اگرچه آنها در برخی شباهت ها مشترک هستند ، اما نمی توان از حفظ و وفاداری به جای یکدیگر هنگام توصیف مشتری استفاده کرد.

مشتری بازداشت شده ممکن است دوباره از شما خرید کند یا نکند. آنها وقت می رسد می توانند با شخص دیگری بروند. آنها به راحتی از این واقعیت منصرف می شوند که هنوز در جایی دیگر خرید نکرده اند.

یک مشتری وفادار دوباره از شما خرید می کند و دیگران را نیز به همین کار تشویق می کند. این اغلب منجر به توصیه های با کیفیت و دهان به دهان مثبت می شود. وفاداری فراتر از صرف هزینه است. مشتریان وفادار به شما تضمین می دهند و به عنوان مدافع تجارت شما فعالیت می کنند.

یک مطالعه نشان داد که مشتریان فوق العاده خوشحال بیش از پنج برابر بیشتر احتمال خرید مجدد را دارند. علاوه بر نرخ بالای بازده ، تقریباً هفت برابر بیشتر احتمال دارد که یک تجارت را ببخشند. این آمار بسیار شگفت انگیز است!

همانطور که هر صاحب مشاغل کوچک (اعم از متوسط ​​یا بزرگ) می داند ، ستون فقرات موفقیت آنها افرادی هستند که برای شاد کردن مشتریان سخت کار می کنند. مشتری که از طریق تجربیات مثبت و کمتر از مثبت به تجارت شما پایبند است ، یک مشتری واقعاً وفادار است. در مورد مشتریانی که شما را به دوستانشان توصیه می کنند و برای شما توصیف نامه می فرستند ، همین حرف را می توان زد.

از کجا می دانید مشتری وفاداری دارید؟

یکی از راه های درک تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری ، استفاده از چیزی است که همه کاربران در یک زمان یا زمان دیگر دیده اند. به نظر آشنا میای؟

تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری

عکس با مجوز از پرسپرو

این مطالعه مثالی از ارزیابی ساده اما م ofثر Net Promoter (NPS) است. شرکت ها و شرکت ها از NPS برای دیدن نحوه درک مشتری از تجارت خود استفاده می کنند.

گرچه به نظر می رسد جلب اکثریت افرادی که به شما در حدود 8/7 امتیاز می دهند چیز خوبی است ، این مشتریان نه ناراضی هستند و نه هیجان زده. تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری در اینجاست. مشتریانی که شرکت شما را در رتبه 9/10 قرار داده اند “سازمان دهندگان” ، وفادارترین مشتریان شما هستند. این افراد بدون س askingال به عنوان مدافع تجارت شما فعالیت خواهند کرد.

تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری

عکس با مجوز از پرسپرو

کسانی که به شما بین 0-6 امتیاز می دهند می توانند بازخورد ارزشمندی ارائه دهند. شنیدن انتقاد سازنده برای اکثر مردم ممکن است دشوار باشد ، اما برای کسب و کار ، این اطلاعات می تواند برای نتیجه نهایی مهم باشد. برای کمک به آنها چه کاری بهتر می توانید انجام دهید؟ این اطلاعات ممکن است به این معنا نباشد که این مشتریان هرگز از 0 به 10 خواهند رسید ، اما می تواند به مشتری که شما را در 7 یا 8 قرار می دهد کمک کند تا در گروه سازمان بالاتر برود.

چگونه می توان مشتری گرفت و او را به مشتری وفادار تبدیل کرد؟

یک عیب سادگی بررسی NPS این است که به مشتریان اجازه توضیح بیشتر نمی دهد. چرا آنها به روشی که رأی دادند رای دادند. یادگیری “چرا” با گزینه های بی شماری در بالای هر خریدار ناراضی ، مهمتر از همیشه است.

درک “چرا” دشوارتر است ، اما ارزش تلاش را دارد. برای درک جزئیات شاید لازم باشد که با آنها تماس شخصی بگیرید. به عنوان مثال ، مشتریان شما ممکن است بگویند که آنها می خواهند ایمیل های بازاریابی شما مفیدتر و کمتر قابل فروش باشد ، و این چیزی است که می توانید اصلاح کنید. اگر آنها فکر می کنند شما با تعداد زیادی تماس گرفته اید یا کافی نیست ، می توانید با آن کار کنید.

با پاسخ به این س questionsالات و سایر اطلاعات ، از جمله اینکه آیا این مشتریان برای شما ارجاع داده اند ، آیا برای شما توصیف نامه ارسال می کنند و به ارتباطات بازاریابی شما متعهد هستند ، لیستی از مشتریان وفادار خود خواهید داشت.

چگونه می توانم مشتریان وفادار خود را فعال کنم تا با معرفی افراد به کار خود کمک کنم؟

این سوال آخر ممکن است برای صاحبان مشاغل مناسب ترین باشد. اگر یک مشتری وفادار از پشت بام ها با مشاغل شما تماس گرفت ، کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید ، اما از آنها تشکر کنید.

اما این اغلب بدون کمی درخواست اتفاق نمی افتد. بخاطر داشته باشید که حتی مشتریان وفادار نیز همیشه از تأثیری که معرفی افراد در کسب و کار شما دارند آگاه نیستند. در اکثر موارد ، بهترین راه برای کمک به تجارت خود با مراجعه به سایت ، درخواست است. بله ، ساده به نظر می رسد ، اما از طرف شما کمی تلاش می کند و ارزش تجارت شما را دارد.

برای جزئیات بیشتر و ایده های فعال سازی این مشتریان وفادار و دریافت توصیه های صحیح از آنها ، به پست های یافت شده در اینجا و اینجا مراجعه کنید.

خط پایین: مطمئن شوید که از شبکه مشتریان خوشحال خود برای مراجعه استفاده می کنید.

از توان شبکه خود استفاده کنید.

دانستن تفاوت بین حفظ مشتری و وفاداری مشتری به این معنی است که فرصت های موجود در شبکه موجود را از دست نخواهید داد. مشتریانی که از قبل ارزش شما را می دانند و می توانند شخصی از میزان کارکرد شما ارائه دهند ، به شما امکان می دهند بلافاصله از جمع متمایز شوید.

برای بسیاری از شرکت ها یا خرده فروشان گفتن همه اینها آسان تر از انجام است. اگر در زمینه اتوماسیون بازاریابی خود به کمک نیاز دارید یا می خواهید در مورد چگونگی حفظ ذهن شما در شبکه خود بیشتر بیاموزید ، ما برای کمک به شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top