چگونه می توان از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار کوچک خود استفاده کرد

براساس Hootsuite ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سال 2020 490 میلیون کاربر به دست آورده اند که از سال 2019 دو برابر رشد کرده است. این یعنی 15.5 نفر در هر ثانیه به شبکه های اجتماعی می پیوندند! به طور خلاصه ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید نقش زیادی در استراتژی و موفقیت برند شما داشته باشد. در اینجا چند روش برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار کوچک خود آورده شده است.

1. سیستم عامل های مناسب را انتخاب کنید

اگر شما علاقه مند به استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رشد تجارت خود هستید ، بدانید که همه سیستم عامل ها به یک شکل ایجاد نشده اند. هر کس به هدف خود عمل می کند و همه نقاط قوت و ضعف دارند. سایت های رسانه های اجتماعی که برای استفاده انتخاب می کنید باید توسط صنعت و مخاطبان شما تعیین شود.

به عنوان مثال ، اگر یک مشاور املاک هستید ، می خواهید سرمایه گذاری زیادی در فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر انجام دهید.

فیس بوک

فیس بوک یک روش عالی برای ارتباط با گروه های جامعه محلی و شبکه شخصی شما است. با اظهار نظر در مورد پست های مربوط به مسکن یا رویدادهای محلی با آنها درگیر شوید.

شما همچنین می توانید در مورد خانه های باز خود و سایر رویدادهای شخصی و مجازی اطلاع رسانی کنید.

به اشتراک گذاشتن اخبار از محله های مهم در نظر بگیرید تا خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید.

اینستاگرام

کاملاً تصویری ، اینستاگرام محلی برای به اشتراک گذاشتن جالب ترین عکس ها و فیلم های شماست. این باعث می شود این پلتفرم فرصتی عالی برای ایجاد اصالت برای برند شما باشد.

با برجسته کردن اشیا-با ارزش بالا در نزدیکی یا اطراف تبلیغات خود ، گروه خاصی از خریداران را هدف قرار دهید. از Instagram Live برای گشت و گذار در خواص و پاسخ به س questionsالات در زمان واقعی استفاده کنید.

LinkedIn

اگرچه می توانید عکس ها و فیلم ها را در اینجا به اشتراک بگذارید ، LinkedIn بهترین استفاده برای شبکه سازی و ایجاد اعتبار شما در صنعت است.

حتماً به گروه های مربوط به صنعت خود بپیوندید و در آنها شرکت کرده و با افراد VIP ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید مشاوره تخصصی ارسال کنید ، رهبران تفکر جالب و هر گونه اطلاعاتی که مخاطبان شما می خواهند را به اشتراک بگذارید.

اگر مطمئن نیستید کدام سیستم عامل مناسب تجارت شماست ، به دنبال رقبا باشید. اگر به نظر می رسد همه از Pinterest یا Twitter استفاده می کنند ، این موارد را در طرح حمله اصلی خود بگنجانید.

2. بهترین شیوه ها را بیاموزید

کلید یادگیری در مورد بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی برای هر سیستم عامل مختلف زمان است. استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار کوچک شما یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. هر سیستم عامل مجموعه قوانین خاص خود را (چه نانوشته و ثابت) و هم راه های ارتباط با مخاطب خود را دارد. برای درک آن وقت بگذارید.

همچنین ، آنچه برای مخاطب خارجی مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. یک برنامه ایجاد کنید ، نتایج خود را ارزیابی کنید و در این راه تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی جهانی همیشه در حال تغییر و تغییر است ، بنابراین یافتن کانال شما ممکن است به آزمایش و خطایی نیاز داشته باشد.

3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنیداین می تواند پیچیده باشد. مطمئناً ، شما دوست دارید طی شش ماه آینده 100000 دنبال کننده در حساب اینستاگرام خود داشته باشید. اما آیا این واقعاً امکان پذیر است؟ و آیا این پیروان برابر با موفقیت واقعی هستند؟

وقتی تازه شروع به استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رشد تجارت خود کرده اید ، قضاوت در مورد امکان پذیر بودن و رویای پیروان دشوار است. می توانید محتوای ارزشمندی را که فقط یک یا دو اشتراک دریافت می کند ، نپذیرید. می توانید مدتی را صرف ارسال پست در توییتر یا فیس بوک و دیدن بسیاری از تعهدات کنید.

در مورد تعداد فالوورها مهم است که وقت و انرژی خود را صرف نگرانی در مورد تعداد فالوورها نکنیم. هزینه 100 دنبال کننده ای که مشغول و مشتاق هستند بیش از 10 هزار سرنخ تصادفی و ربات هزینه دارد.

صحبت از ربات ها یا “پیروان جعلی” ، خرید فالوور برای افزایش تعداد شما یک راه حل سریع برای دیدن بیشتر است ، اما یک راه حل طولانی مدت نیست. این روش بدی برای ارائه نام تجاری شما است و اغلب منجر به مجازات صفحات تجاری و تجاری برندهای اجتماعی می شود.

بگذارید برند شما به صورت ارگانیک رشد کند و پیروان مناسب خود را بدست آورد.

4. پیگیری و اندازه گیری پیشرفت

نحوه اندازه گیری پیشرفت شما به هدف شما بستگی دارد. همانطور که قبلاً بررسی کردیم ، استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای رشد تجارت کوچک شما بسیار فردی است.

به عنوان مثال ، اگر یک آژانس بازاریابی هستید ، ممکن است بخواهید روی دنبال کنندگان خود تمرکز کنید. این امر (از نظر تئوریک) منجر به مشاهده بیشتر در مورد محتوای شما و ایجاد شناخت برند می شود.

اگر مشاور مالی هستید ، ممکن است تمرکز خود را پس از معامله ویژه در فصل مالیات متمرکز کنید.

هدف شما هر چه باشد ، حتماً در فواصل منظم ثبت نام کنید. همانطور که قبلا ذکر شد ، هنگام راه رفتن باید خود را تنظیم کنید.

5. محتوا ایجاد کنید

این یکی از مهمترین و وقت گیرترین کارها برای استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رشد تجارت کوچک شما است. شما باید بدانید مخاطبان شما چه می خواهند. سپس باید برای تحقیق ، نوشتن ، به اشتراک گذاری و تبلیغ این محتوا وقت بگذارید.

مشاور MarTech دریافت که 56٪ از مصرف کنندگان هنگام خرید از یک نام تجاری به محتوای مربوطه پاداش می دهند. آنها همچنین دریافتند که 74٪ کاربران از محتوای نامناسب احساس ناامیدی می کنند. مهم نیست که چگونه آنرا قطع کنید ، محتوایی که می نویسید و به اشتراک می گذارید تأثیر زیادی در تجارت شما دارد.

برای رونق کسب و کار کوچک خود از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اینفوگرافیک توسط مشاور MarTech ارائه شده است

شرکت هایی مانند OutboundEngine می توانند روند ایجاد محتوا را برای شما ساده کنند. OutboundEngine با ارائه خدماتی مانند تبلیغات اجتماعی و انتشار خودکار ، به مراقبت از تمام این جزئیات کمک می کند. شما وقت بیشتری خواهید داشت تا در گرفتن تمام آگهی های جدید خود یا فروش محصولات بیشتر تمرکز کنید.

6. به اشتراک بگذارید و درگیر شوید

می توانید با نرم افزار بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند OutboundEngine کار کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. اگر محتوای خود را ارسال می کنید ، باید وقت خود را برای درگیر کردن نیز اختصاص دهید.

اکثر مردم فکر می کنند پاسخ دادن به نظرات تنها کاری است که شما باید انجام دهید. حقیقت این است که کانون توجه هر حساب اجتماعی باید جامعه سازی باشد. این انجمن باید به افراد اجازه دهد تا هم با برند شما و هم با یکدیگر درگیر شوند.

روش انجام این کار انتخاب شماست ، اما اولین قدم ایجاد فضا برای یافتن آنها است. مخاطبان شما ممکن است یک علاقه مند به اتومبیل باشند که می خواهد نکات مربوط به ارتقا را با کارشناسان صنعت یا اولین خریداران خانه که نیاز به مشاوره وام دارند ، تجارت کند.

هرچه هستند ، حتماً وقت بگذارید و آنها را به صورت فردی بشناسید. روش های جدیدی پیدا کنید که می توانید به آنها کمک کنید و سپس محتوای مورد نظر خود را ایجاد کنید.

اگر همه این کارها را انجام دهید ، با گذشت زمان گروه متداولی از طرفداران خود را ایجاد خواهید کرد که عاشق کار شما هستند و قادر به استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای رونق تجارت کوچک خود خواهند بود.

افکار نهایی: بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل کوچک

در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد ، اما وقتی مراحل را مرحله به مرحله انجام می دهید ، خواهید دید که چگونه بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند تجارت کوچک شما را گسترش دهد. در آخر ، به یاد داشته باشید که متخصصان بازاریابی در OutboundEngine در صورت نیاز به مشاوره و کمک به بازاریابی در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top